check
קורסים מומלצים במחלקה | המחלקה לתקשורת ועיתונאות

קורסים מומלצים במחלקה

מהאקדמיה לעולם המעשה: קורסים מומלצים המחברים בין האקדמיה לפרקטיקה ולעולם העבודה הפתוחים לתלמידי תקשורת בלבד

 

קורסים לתואר ראשון

  • פרקטיקום\התמחות: הקורס נועד לחבר בין עולם התיאוריה לעולם המעשה, במסגרתו הסטודנטים מתמחים בארגונים שונים. דוגמת ערוץ 2, בית הנשיא, ערוץ הכנסת, דוברות הכנסת, ידיעות ירושלים ועוד. מטרת הקורס היא לחבר בין ההכשרה האקדמית של הסטודנט לבין שוק העבודה. למידע נוסף:  http://social.huji.ac.il/book/%D7%9E%D7%AA%D7%9E%D7%97%D7%99%D7%9D-2

 

  • האשמה אינה בכוכבים: הקורס עוסק בתדמית בזירה הציבורית, בשיקום תדמית פגועה של אנשי ציבור, מוסדות וארגונים דרך התנצלויות, תירוצים וספינים.

 

  • אומנות הריאיון המשודר: סדנה המועברת ע"י גב' יסמין קייני, במאית ויוצרת הסדרה הדוקומנטרית בהובלת טל פרידמן "להיות אבא". מטרת הסדנה היא להכיר לסטודנטים מגוון שיטות של ריאיון ולהתנסות בסוגים שונים של ריאיונות. הריאיונות יצולמו באולפן אותו הסטודנטים ילמדו לתפעל. 

 

  • חדשנות במדיה דיגיטליים: משתמשים, מפרסמים ופלטפורמות: הקורס עוסק בגישות חדשניות למדיה דיגיטלית, שיווק דיגיטלי ולהתנהגות דיגיטלית בהתייחס לשלושה מוקדים עיקריים: משתמשים, מפרסמים ופלטפורמות. בקורס נלמד כיצד יוצרים קמפיינים בפייסבוק, אינסטגרם וגוגל. כיצד ניתן להשתמש בשפה, תמונות או וידאו כדי למקסם תוצאות קמפיין. כיצד ניתן לאמץ ולנצל את המאפיינים של הפלטפורמה לטובת קידום המטרות שלנו. כיצד ניתן לעקוב אחר החידושים הכי עדכניים בפלטפורמות ולאמץ אותן לטובת פעילות שיווקית.

 

  • כתיבה והגשה של מהדורת חדשות קצרה: סדנה לעריכת טלוויזיה עם גב' יסמין קייני, במאית ויוצרת הסדרה הדוקומנטרית בהובלת טל פרידמן "להיות אבא". מטרת הסדנה היא להכיר לסטודנטים את עבודת התחקיר, המיון, עריכת התוכן והכתיבה שמאחורי הגשת החדשות. וכן לאפשר להם לחוות הגשת טקסטים מול המצלמה בסט של אולפן. 

 

  • כתיבה לרדיו, טלוויזיה ומולטי מדיה: סדנה בה יילמדו הסטודנטים יצירתיות, כתיבה לטלוויזיה ורדיו, תחקיר, שפת שידור ועוד.

 

  • דוברות פוליטית: הסדנה מתמקדת בטכניקות שונות המשמשות דוברים בתחום הפוליטי לקידום רעיונות, ארגונים ואישים פוליטיים. נלמד כיצד בונים תדמית של פוליטיקאי, הבניית מסרים רעיוניים ואישיים וגיבוש דרכי פעולה פוליטיים ותקשורתיים הנדרשים להעברת המסר.  

 

  • דיאלוג ותקשורת בין קבוצות בקונפליקט: במהלך הסדנה נתנסה בקיום דיאלוג בין זהויות ובין קבוצות בקונפליקט. הסדנה משלבת בין התנסות ובין עיבוד והמשגה של החוויה ההתנסותית. במהלכה יתוודעו הסטודנטים למודלים שונים של מפגש בין-בקוצתי.

 

  • הופעה מיקרופון והופעה מול מצלמה: סדנה בה מתרגלים הסטודנטים בכתה הופעה מול מצלמה ומיקרופון, ולומדים על הגברת המודעות להופעה מול מצלמה, מיקרופון וקהל.

 

  • עיתונות: איסוף מידע וכתיבת חדשות: הסדנה מעניקה התנסות מעשית ראשונית בעבודה העיתונאית. התלמידים ילמדו כיצד אוספים מידע, כיצד לראיין, לאתר חומרי רקע, ולכתוב ידיעות עיתונאיות. הסדנה מתמקדת בעיקר בעיתונות הכתובה - מודפסת ומקוונת כאחד. אך הנשואים שיילמדו בה רלוונטיים הן לעיתונות המשודרת והן לתחום הדוברות והייעוץ התקשורתי. 

 

  • עריכת תכניות מוסיקה ברדיו: הסדנה עוסקת בתקפיד עורך המוסיקה, דרכים לעיצוב וארגון של חומר מוסיקלי, שימוש במוסיקה לעריכת תכניות מסוגים שונים והקניית כישורים להכנסת תכניות אישיות.   

 

  • סדנה בתסריטאות: סדנה בהנחייתו של ד"ר גדי טאוב, בה נבחנים ההבדלים בין כתיבה ספרותית וכתיבה דרמטית, ינותחו תסריטים. הסטודנטיםיפתחו יכולת לקרוא תסריט, הבנת מבנה של תסריט ויכולת לכתוב סצינות. 

 

  • תקשורת מילולית ולא מילולית אפקטיבית: הקורס יעסוק בתיאוריה ופרקטיקה של תקשורת מילולית ולא מילולית אפקטיבית. יבחנו דפוסים והשפעות של תקשורת מילולית ולא מילולית בזירות בין אישיות, ציבוריות, ובמדיה וכן פערים בין תקשורת מילולית ולא מילולית, השפעותיהם ודרכים להתמודד עמם.  

 

  • עיתונות ברשת: הסטודנטים יכירו את עולם המגזינים המקוונים וירכשו מושגי יסוד בהרכבת המגזין: אפיון אתר ועיצובו, כלי פרסום, הפצת מידע ועוד. 

 

  • פרסום: בסדנה זו נלמד כיצד עובד עולם הפרסום, איך בונים מותג, הכרת התשתית עליה בנויה כל האסטרטגיה התקשורתית, בניית קמפיין, מבנה משרד פרסום ועוד. 

 

קורסים לתואר שני

         הקורסים פתוחים בחלקם לתלמידים מצטיינים לתואר ראשון בשנה ב' ו-ג'

 

  • תקשורת ואסטרטגיה פוליטית בין-אישית: הקורס משלב בין תיאוריה ומעשה בתחום המחקר היישומי בתקשורת פוליטית מעשית. הסטודנטים ילמדו איך לבנות ולהעריך אסטרטגית תקשורת של פוליטיקאים ומנהיגים.  הקורס סוקר סוגים של תקשורת ואת הקשר ביניהם, תוך מיקוד בהיבטים תיאורטיים ויישומיים. 

 

  • ניהול משברים תקשורתיים: קורס בהנחיית הגב' תמי שינקמן, יועצת תקשורת בכירה, אשת יחסי ציבור ומנהלת הקמפיין התקשורתי להחזרתו של גלעד שליט. בקורס ילמדו הסטודנטים על אסטרטגיות בזירה הפוליטית, כיצד נקבעים קהלי היעד והאסטרטגיה התקשורתית, טקטיקה תקשורתית וניהול קמפיינים במישור הפוליטי ובמישור החברתי. בסיום הקורס יהיו מדוגלים הסטודנטים לתכנן אסטרטגיה תקשורתית לקמפיין תוך שימוש בפלטפורמות השונות של התקשורת.

 

  • חדשנות במדיה דיגיטליים: משתמשים, מפרסמים ופלטפורמות: הקורס עוסק בגישות חדשניות למדיה דיגיטלית, שיווק דיגיטלי ולהתנהגות דיגיטלית בהתייחס לשלושה מוקדים עיקריים: משתמשים, מפרסמים ופלטפורמות. בקורס נלמד כיצד יוצרים קמפיינים בפייסבוק, אינסטגרם וגוגל. כיצד ניתן להשתמש בשפה, תמונות או וידאו כדי למקסם תוצאות קמפיין. כיצד ניתן לאמץ ולנצל את המאפיינים של הפלטפורמה לטובת קידום המטרות שלנו. כיצד ניתן לעקוב אחר החידושים הכי עדכניים בפלטפורמות ולאמץ אותן לטובת פעילות שיווקית.

 

  • מיתוג עסקי ופוליטי ברשתות החברתיות: עידן המדיה החברתית שנמצא כיום בעיצומו שינה לחלוטין את דפוסי ההתנהלות שלנו - אם אתה לא שם - אתה פשוט לא קיים. העניין הוא שגם אם אתם שם - עליכם לעשות זאת נכון – כי בעידן הדיגיטלי כל טעות יכולה להפוך למשבר בין רגע. בסדנה נלמד את מיומנויות המיתוג העסקי והפוליטי ותרגולם בכיתה הלכה למעשה. נלמד גם מתחום ניהול המשברים ולשיקום האמון לאחר סיומם וכמובן ילווה גם הוא בתרגול מעשי. נעסוק גם במיתוג מדיני ברשתות החברתיות, מיתוג אישי בעידן הדיגיטלי וכן עבודה עם שגרירי מותג.

 

  • תקשורת אפקטיבית ככלי ליישוב סכסוכים ולניהול משא-ומתן: הקורס עוסק בכוחה של התקשורת בהשפעה וניהול של תהליכי משא ומתן. כיצד התקשורת יכולה מצד אחד לתמוך בתהליך ומצד שני להתנגד לו, ולפי כך לראות את מידת הצלחתו של התהליך.

 

  • יסודות המחקר באינטרנט: עקרונות וכלים יישומיים: הקורס עוסק במגוון היבטים של חקר האינטרנט – תיאורטיים, פרקטיים, אתיים, ועוד. הקורס מציג כיצד ניתן להשתמש באינטרנט ככלי מחקר, וגם מציג כיצד ניתן לחקור את האינטרנט. במהלך הקורס יושם דגש מיוחד על כלים ומושגים ייחודיים לעולם האינטרנט, כגון קישורים, אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות מקוונות. בנוסף להרצאות הפרונטאליות, לקורס אוריינטציה מאוד פרקטית, והסטודנטים ירכשו ידע מעשי בשימוש בכלים חדשים.